مکانیک گیلان
سلام سایت مکانیک گیلان با شما وبرای شما
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتون خوش آمدید نظر یادتون نره به سوالات شما در مورد تعمیرات هر چیز در تالار گفتمان مکانیک گیلان جواب داده میشود از امروز به ما بپيونديد وعضو شويد برای بودن مطالب جدید وماندن این سایت روی تبلیغات یک کلیک نماید
آخرین مطالب
نويسندگان
برچسب:, :: ::  نويسنده : حسن

1.         توليد پرايد سال 90 متوقف مي‌شود

مديرعامل گروه صنعتي سايپا خبرداد:

توليد پرايد سال 90 متوقف مي‌شود

خبرگزاري فارس: مديرعامل گروه صنعتي سايپا خبرداد: توليد انواع پرايد تا سال 1390 در كشور متوقف و خودروهاي جديدي جايگزين اين خوردو خواهند شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، احمد قعله‌باني صبح امروز در نشستي خبري به ارايه گزارشي از عملكرد و برنامه‌هاي گروه صنعتي سايپا پرداخت و اظهار داشت: گروه صنعتي سايپا از هلدينگهاي بزرگ كشور است كه در سال 85 موفق شد برنامه 5 ساله خود را با موفقيت به پايان برد.
وي خاطرنشان كرد: براساس برنامه 5 ساله اول قرار بود توليد خودرو در سايپا از صد هزار دستگاه در سال به 500 دستگاه رسيده و سود شركت به 6 درصد افزايش يابد و شركت رهبري قيمت در بازار خودرو را در اختيار گيرد.
قلعه‌باني افزود: در برنامه 5 ساله اول تلاش شد به نيازهاي مشتريان در زمينه خدمات پس از فروش پاسخ گفته و شركت با احداث تعمير‌گاههاي مركزي رضايت نسبي مشتريان را جلب كند.
وي گفت: در عين حال سايپا موفق شد در پايان برنامه اول در زمينه كميت توليد به تيراژ 550 هزار دستگاه برسد.
قلعه‌باني يادآور شد: برنامه 5 ساله دوم فراتر از برنامه اول خواهد بود، در برنامه اول بدليل تقاضاي بالايي كه در بازار وجود داشت تلاش شد با توليد انفجاري به اين تقاضا پاسخ داده شود و سايپا توانست با رساندن تيراژ توليد پرايد به 430 هزار دستگاه پرتيراژ توليد خودروي سواري را داشته باشد.
وي تصريح كرد: مبناي برنامه دوم سايپا ديگر توليد انبوه نخواهد بود بلكه تنوع بيشتر محصول است.
مديرعامل سايپا توليد خودروهايي چون، ريو، مگان، سايپا 132، اس 81، تندر 90 در سه مدل و خودروهاي طراحي شده جديد بر روي پلت فرم را در همين راستا دانست و افزود: توليد خودرو پرايد در سال 1390 متوقف شده و خودروهاي جديدي جايگزين اين خودرو خواهد شد.
وي همچنين از افزايش تنوع محصول در توليدات پارس خودرو خبرداد و گفت: در زمينه خودروهاي سنگين نيز ميني بوسهاي جديد و اتوبوس براي اولين بار توسط شركت زامياد عرضه خواهد شد.
قلعه‌باني تاكيد كرد: سياست سايپا در برنامه 5 ساله دوم در راستاي سياست كلي كشور نگاه به خارج و توليد در كشورهاي ديگر است، تاكنون نيز دو سايت در ونزوئلا و سوريه راه‌اندازي شده و براي راه‌اندازي چند سايت جديد در خارج از كشور نيز برنامه‌ريزي كرده‌ايم.
وي ادامه داد: حجم صادرات سايپا در چشم‌انداز سال 1404 به 5/2 ميليون دستگاه خواهد رسيد،بودجه تحقيقاتي شركت در سال جديد در گروه به 5/1 درصد افزايش يافته و تا 5 سال آينده به 3 درصد خواهد رسيد.
قلعه‌باني همچنين از عرضه سايپا 141، سايپا 132 و ريو دوگانه سوز و خودرو كاروان بهينه‌سازي شده در سال جديد خبرداد و افزود: موتور خودروي ملي
S81 كه در سال 87 به بازار عرضه مي‌شود نيز اواخر امسال نهايي خواهد شد و در سال جاري خودروهايي با پلت فرم اصلاح شده به بازار عرضه خواهيم كرد.
قلعه‌باني گفت: خودرو
S81 خودرويي به روز خواهد بود كه بخشي از بازار پرايد را در اختيار خواهد گرفت.
وي در خصوص حجم صادرات شركت سايپا در سال 85 اظهار داشت: صادرات سايپا در سال 85 با كاهش روبرو بود،در واقع سهم صادرات در شركت سايپا 30 ميليون دلار و در گروه به 50 ميليون دلار رسيد كه كمتر از يك درصد توليد گروه سايپا بود.
قلعه‌باني افزود: براي افزايش توليد در سايپا در سال 86 كلنگ احداث كارخانه در شهر خمين زده خواهد شد و براي توليد 120 هزار دستگاه خودرو در اين كارخانه برنامه‌ريزي مي‌شود.
مديرعامل سايپا در خصوص جايگزيني خودروهاي فرسوده نيز اظهار داشت: با توجه به اينكه سال گذشته بخش عمده عمليات جايگزيني در 6 ماهه دوم سال شروع شد و تامين و تدارك مخزن توسط سازمان بهينه‌سازي انجام نشده بود، توانستيم 60 هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز توليد و 50 هزار دستگاه از اين خودرو ها را جايگزين خودروهاي فرسوده كنيم.
وي برنامه سايپا براي جايگزيني خودروهاي فرسوده در سال 86 را توليد 250 هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز ذكر كرد و افزود: براي واردات 350 هزار مخزن و كيت در سال جاري گشايش اعتبار شده است كه در صورت تامين اين مخازن توليد خودروهاي دوگانه سوز فراتر از 250 هزار دستگاه خواهد رفت.
قلعه‌باني تصريح كرد: سايپا با ايجاد شركتي مستقل و همچنين شركتي با همكاري سازمان گسترش و نوسازي صنايع و ايران خودرو توليد مخزن گاز در كشور را در دستور كار قرار داده است كه ظرف 18 ماه آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي گفت: 4 خط توليد در نظر گرفته شده سالانه 400 هزار دستگاه مخزن گاز را براي توليد خودروهاي دوگانه سوز تهيه خواهد كرد.
قلعه‌باني درباره وضعيت توليد خودرو در سايتهاي خارجي سايپا توضيح داد: سايت احداث شده در كشور ونزوئلا به توليد سايپا 141 پرداخته و تاكنون 80 دستگاه خودرو توليد كرده است.
وي افزود: سايت سوريه نيز با دو خط توليد سايپا 141 و صبا راه‌اندازي شده و در سه شيفت توان توليد 5 هزار دستگاه خودرو را دارد.
قلعه‌باني در خصوص مونتاژ خودروهاي چيني در سايپا خاطرنشان كرد: تستهايي كه بر روي يك نمونه از خودروهاي توليد چين انجام داديم اكثر منفي بود و اگر خودروهاي چيني به سطح استاندارد خودروهاي اروپايي برسند مي‌توانيم در زمينه صادرات و مونتاژ خودرو با چين همكاري متقابل داشته باشم.
مديرعامل گروه صنعتي سايپا در پاسخ به اين پرسش خبرنگاران كه دليل افزايش قيمت يك ميليون توماني خودرو ريو را پرسيدند، گفت: افزايش نرخ برابري دلار و ون (واحد پول كره جنوبي) سبب افزايش قيمت ريو بوده است.
وي برنامه سايپا در سال جديد را عدم افزايش قيمت محصولات، افزايش كيفيت و خدمات پس از فروش ذكر كرد و يادآور شد: دفاتر منطقه‌اي و نمايندگيهاي سايپا در 15 منطقه ايجاد خواهند شد.
قلعه‌باني گفت: سهم سايپا در زمينه توليد خودرو سواري در بازار بيشتر و در زمينه توليد خودروهاي تجاري كمتر است.
مديرعامل سايپا تقاضاي بازار براي پرايد در صورت سهميه‌بندي شدن بنزين را فزاينده دانست و افزود: بدليل كم مصرف بودن خودرو پرايد فروش اين محصول در شهر زاهدان كه برنامه سهميه‌بندي بنزين در آن به اجرا درآمده است، صد در صد افزايش داشته است.
وي گفت: در سال 85 هزار و 200 شكايت به شركت سايپا اعلام شد كه 98 درصد رسيدگي شده و 2 درصد در دست رسيدگي است،در سال 85 همچنين 30 دستگاه خودرو تحويل شده به مشتريان تعويض شد.
قلعه‌باني در خصوص توليد تندر ال نود نيز تاكيد كرد: براي تامين قطعات با تاخير و مشكلاتي مواجه هستيم كه اميدواريم با مذاكره و گفت‌وگو قطعات به موقع تامين شود.
وي شركت سايپا را براي واگذاري در چارچوب سياستهاي اصل 44 پويا و سود ده توصيف كرد و افزود: سايپا در ليست واگذاريهاي اصل 44 قرار دارد،اما وزارت صنايع بايد در اين باره تصميم بگيرد.
وي گفت: سرمايه شركت سايپا در حال حاضر از محل سود به 700 ميليارد تومان رسيده است و ارزش بورسي شركت تا دو ماه قبل به 2 هزار و 100 ميليارد تومان رسيد.
قلعه باني درباره خارج كردن رنو
P.k از رده توليد تاكيد كرد: سايپا در خارج كردن خودروهاي قديمي از رده، پيشتاز بوده و بدون اينكه دردسري براي دولت ايجاد كند در سال جاري توليد رنو P.k را متوقف خواهد كرد.
مديرعامل سايپا در پاسخ به پرسشي، ايراد نيروي انتظامي به كمربند ايمني پرايد را وارد دانست و افزود: خودرو پرايد براي مردان آمريكايي داراي قامت متوسط طراحي شده و از آنجا كه فاقد سگك تنظيم است براي ايرانيان كارآيي ندارد.
وي افزود: تلاش مي‌كنيم در سال 86 ايراد كمربند ايمني پرايد را برطرف كنيم.
قلعه‌باني در اين نشست خبري تغيير مديرعامل پارس خودرو را رد كرد و در خصوص صدور حكم مديرعاملي خود توسط هيات مديره گروه سايپا گفت: اين حكم در روز 14 فروردين ماه صادر شده است.



3.        

 


طرح خريد 3 کارخانه خارجي توليد خودرو در دست بررسي است.

طرح خريد 3 کارخانه خارجي توليد خودرو در دست بررسي است.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ مدير گروه خودروسازي سايپا در حاشيه بهره برداري از خط تـوليد ميدل باس در کرج گفت : هم اکنون سه پيشنهاد خريد کـارخانه تـوليد خودرو در دو کشور آلمـان و آمريکا ارائـه شـده است کـه صاحبان اين کارخانه ها مشغول بررسي اين پيشنهادات هستند.

مهرداد بذرپاش افزود: قيمت پيشنهادي گروه خودروسـازي سايپا به اين کارخانه هاي توليدي ارائـه شده است و بـا توجه به مشکلات فراواني که اين کارخانه ها دارند پيش بيني مي شود بـه زودي اين طرح اجرايي شود.

وي گفت: يکي از دلايل خـريد کارخانه هاي توليد خودرو ، برطرف کردن نقاط ضعف توليد خودرو در کشورمـان است تـا بـاعث جهش فنـاوري ساخت خودرو در کشور شـود و بتـوانيم خودرويي با کيفيت و قيمت مناسب به هموطنان ارائه دهيم.

مديـر گـروه خودروسـازي سايپا يکي ازمهمترين مشکل توليد خودروهاي تجاري را در کشور کمبود قطعه سازي و پايين بودن شمارگان (تيراژ) توليد دانست و افزود: زمـاني مي توانيم در زمينه توليد خودروهـاي تجاري موفق شويم که شمارگان (تيراژ) توليدي افزايش يابد و قطعه سازي هم فعال تر شود.

بذرپاش گفت: بـراسـاس تـوافق صـورت گرفته ، گـروه خودروسازي سايپا با همکاري ايران خودرو ، طرح توليد خودروي تجاري را در دست بررسي دارد وهم اکنون هم در زمينه توليد اتوبوس تجاري اقداماتي ميان اين دو شرکت بزرگ خودروسازي کشور صورت گرفته است.

مدير گـروه خودروسازي سايپا اظهار اميدواري کرد با توليد خودروي تجاري علاوه بر کاهش قيمت خريد خودرو، صرفه جويي بنگاه هاي توليد خودرو ، رضايت هموطنان از خـودروهاي توليدي و صرفه جويي ارزي خواهد شد.

 





ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 169
بازدید کل : 11798
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1